شناسهٔ خبر: 174363 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

امسال از رکورد اعزام ۵۰۰ هزار زائر اربعین عبور می‌کنیم

محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری در آیین آغاز پروازهای اربعین حسینی در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: امسال از رکورد اعزام ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مبدا ۲۸ شهر عبور می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در آیین آغاز پروازهای اربعین در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ شهید رییسی اولین جلسه را با موضوع اربعین برگزار کرد و رئیس دولت چهاردهم نیز در بدو حضور در دولت، اربعین را در اولویت قرار داد.

وی افزود: رهبری و رییس جمهوری و سایر سران قوا دغدغه اربعین دارند و در وزارت راه و شهرسازی نیز در همان ابتدای کار دولت سیزدهم شهید قاسمی با وضعیت نامطلوب سلامتی پیگیر خدمات زائران بود، وزیر راه و شهرسازی نیز همین دغدغه را دارد و شبانه روز در حال پیگیری کیفیت خدمات به زائران است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: با رعایت اصول ایمنی و امنیت، تعداد زائران پروازهای اربعین در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ هزار نفر، در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۰ هزار نفر، در سال ۱۴۰۲ به ۴۵۰ هزار نفر رسید و امسال از رکورد اعزام ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مبدا ۲۸ شهر عبور می کنیم.

محمدی بخش گفت: در تلاش هستیم تا آنچه در شأن و تراز زائران سید الشهدا هست را ارائه کنیم در همین راستا، گروه‌های شبانه روزی به منظور نظارت و بازرسی و رسیدگی به زائران در سراسر کشور مستقر شده اند.